Would you like to change the market?
Select area of operation
You will be redirected to another page for the selected market
FAQ
Would you like to change the market?
Select area of operation
You will be redirected to another page for the selected market
Usługi
  • Więcej o usługach
Branże
Skontaktuj się
Księgowość zobowiązań

Przetwarzanie płatności i wyciągów bankowych

Księgowanie wyciągów bankowych

Wyciąg bankowy jest listą wszystkich transakcji finansowych, które miały miejsce na rachunku bankowym, zwykle uporządkowana chronologicznie, z podziałem na poszczególne dni, miesiące lub kwartały. Banki udostępniają swoim klientom wyciągi bankowe, które wykazują wszystkie transakcje przychodzące i wychodzące. Transakcje te muszą zostać przeanalizowane i zaksięgowane na adekwatnych kontach. Oferujemy profesjonalne usługi księgowe każdemu, kto chce pozostać konkurencyjny w swej branży oraz rozwijać i poszerzać swoją działalność.

Dlaczego EFF?

Borykasz się z koniecznością codziennego księgowania przychodów i wydatków? Chcesz mieć pewność, że odbywa się to prawidłowo? Szukasz specjalistów, którzy przejmą od Ciebie ten obowiązek? Dostosujemy się do Twoich potrzeb i zajmiemy się wszystkim, w tym:

  • przegląd, analiza i audyt danych przed złożeniem deklaracji,
  • dostarczenie, tworzenie i weryfikacja standardowych szablonów raportowania,
  • kompleksowe przygotowanie i złożenie deklaracji VAT oraz innych raportów w tym zakresie,
  • korespondencja i wsparcie w udzieleniu odpowiedzi na zapytania organów podatkowych i kontrahentów,
  • bieżące porady dotyczące sprawozdawczości i podatków w krajach UE.

Nasze usługi mogą pomóc Ci uniknąć nieoczekiwanych problemów i rozbieżności – zwłaszcza jeśli na Twoich wyciągach bankowych widnieje duża liczba transakcji. Zapewnimy Ci wsparcie naszych księgowych o kluczowych kompetencjach i z odpowiednim doświadczeniem, którzy postarają się przekroczyć Twoje oczekiwania. Księgowaniem wyciągów bankowych zajmujemy się na co dzień. Odznaczamy się metodycznością oraz gotowością do szybkiego i skutecznego reagowania.

Uzgadnianie kont bankowych

Uzgadnianie kont bankowych polega na ujednoliceniu salda w dokumentach księgowych własnej organizacji z informacją na wyciągach bankowych za dany okres. Głównym celem uzgodnienia jest potwierdzenie, że wszystkie transakcje w firmie są legalne i zgodne z zarządzanymi rachunkami.

Jakie kroki należy podjąć, aby uzgodnić konto bankowe?

Krótko mówiąc należy:

  • Sprawdzić saldo początkowe na rachunkach
  • Zbadać, zestawić i zaksięgować wszystkie transakcje (płatności na rzecz dostawców, wypłaty dla klientów, pensje, depozyty, odsetki, opłaty za usługi, opłaty bankowe, kary, polecenia zapłaty lub zlecenia stałe) na odpowiednich rachunkach
  • Sprawdzić i porównać końcowe salda kont

Dlaczego uzgadnianie kont jest tak ważne?

Ta kluczowa procedura księgowa pomaga w:

  • Zidentyfikowaniu różnic między danymi księgowymi firmy a wyciągiem bankowym
  • Odpowiednim zaksięgowaniu zmian w księgach
  • Kontroli, porównywaniu i zatwierdzaniu przychodzących przelewów i wydatków w księgowości firmy przy pomocy wyciągu bankowego
  • Wyjaśnianiu różnic
  • Dostosowaniu sald na wyciągach bankowych do dokumentacji biznesowej

Uzgadnianie kont bankowych jest ważną częścią zamykania miesiąca i zapewnia spójność, przejrzystość i zgodność w dokumentach księgowych firmy. Korzystając z naszych usług, zapobiegniesz błędom bilansowym i obliczeniowym oraz unikniesz niezamierzonych oszustw finansowych.

Wykonywanie płatności manualnych

Czy liczba Twoich dostawców i płatności stale rośnie? Szukasz specjalistów od płatności ręcznych? Chcesz zlecić płatności firmie zewnętrznej i nie martwić się bezpieczeństwem swoich transakcji finansowych? Trafiłeś we właściwe miejsce, ponieważ zatrudniamy księgowych o kluczowych kompetencjach i doświadczeniem w tym obszarze. Płatności ręczne przygotowujemy na podstawie indywidualnie utworzonych w naszym systemie kont wierzycieli, a dane do przelewów wprowadzamy ręcznie za pomocą odpowiednich formularzy bankowych. Płatności ręczne różnią się od płatności automatycznych tym, że dokonywane są osobno dla poszczególnych faktur lub zleceń płatniczych i wymagają ręcznego wprowadzania danych oraz ręcznej weryfikacji.

Proces dokonywania płatności ręcznych składa się z:

  • sprawdzenia poprawności wystawionej faktury (stawka podatku, kwota, waluta itp.)
  • weryfikacji dostawcy (NIP/numer VAT) – przy pomocy specjalnej procedury weryfikacji wewnętrznej
  • weryfikacji danych bankowych – przez upoważnionego do tego pracownika
  • kontroli warunków płatności
  • ręcznego wprowadzania wszystkich szczegółów płatności za pośrednictwem danego banku lub oprogramowania
  • wewnętrznej procedury autoryzacji

Możemy dokonywać różnych typów płatności ręcznych, takich jak płatności na rzecz dostawców lub klientów, wynagrodzenia, premie, podatki itp. Cechuje nas duża elastyczność oraz możliwość pracy na wielu różnych systemach i typach oprogramowania. Dostosujemy naszą ofertę do Twoich potrzeb.

Dlaczego EFF to najlepszy wybór?

Nasi księgowi dbają o najdrobniejsze szczegóły, stawiając na pierwszym miejscu bezpieczeństwo dokonywanych transakcji. Wszystkie szczegóły związane z przygotowaniem płatności ręcznych są zawsze odpowiednio weryfikowane i podwójnie sprawdzane. Kładziemy nacisk na terminowe płatności oraz obniżanie kosztów z wykorzystaniem możliwych do uzyskania skont. Wreszcie, najważniejsze jest dla nas utrzymanie dobrych relacji z naszymi partnerami handlowymi.

Wykonywanie płatności podatkowych

Masz problem z przygotowaniem dużej liczby płatności podatkowych? Czy spędzasz godziny na podwójnym sprawdzaniu danych płatniczych Twojego urzędu skarbowego? Czy konieczność pamiętania o terminach płatności podatku wydaje Ci się uciążliwa?

Jesteśmy grupą doświadczonych i wykwalifikowanych księgowych, którzy mogą pomóc w uporaniu się z wszystkimi zobowiązaniami podatkowymi. Z najwyższą dokładnością i rzetelnością dopilnowujemy, by, Twoje płatności podatkowe trafiały na właściwe rachunki bankowe i były przetwarzane na czas.

Typowy proces przygotowania płatności podatkowych składa się z sześciu podstawowych kroków, dzięki którym unikniesz niepotrzebnych kłopotów z urzędem skarbowym:

  • Sprawdzenie poprawności deklaracji podatkowej (numer identyfikacyjny, okres, kwota, formularz podatkowy itp.)
  • Weryfikacja urzędu skarbowego – lokalizacja, rachunek podatkowy – potwierdzona przez upoważnioną w tym temacie osobę
  • Sprawdzenie terminu płatności podatku zgodnie z obowiązującymi rozporządzeniami
  • Upewnienie się, że płatność zostanie zrealizowana przed limitem czasowym dla wychodzących poleceń przelewu w danym banku oraz sprawdzenie, czy na koncie jest dostępna wystarczająca ilość środków pieniężnych
  • Ręczne wprowadzenie wszystkich szczegółów płatności do banku
  • Sprawdzenie, czy każda płatność podatku została autoryzowana przez co najmniej dwie wyznaczone do tego osoby

Największe zalety korzystania z usług EFF to:

  • Zapewnienie terminowego opłacenia przez firmę wszystkich podatków
  • Brak konieczności samodzielnej weryfikacji poprawności wprowadzonych danych bankowych
  • Oszczędność pieniędzy dzięki uniknięciu kar i odsetek

Wykonywanie płatności automatycznych

EFF to nowoczesna firma, koncentrująca się na automatycznych systemach księgowych i zbiorczych płatnościach bankowych. Jesteśmy w stanie sprostać stale rosnącej liczbie transakcji, korzystając z płatności automatycznych zamiast płatności ręcznych. Przygotowanie płatności automatycznych to proces, w którym wiele płatności na rzecz różnych odbiorców jest dokonywanych automatycznie za pomocą jednego polecenia bankowego. W praktyce oznacza to, że kilka faktur jest przekazywanych do banku w jednej transakcji.

Zastanawiasz się, jak przetwarzamy płatności zbiorcze?

  • każdy wierzyciel posiada własne konto z należycie zweryfikowanymi danymi bankowymi
  • podczas tworzenia płatności automatycznych w naszym systemie księgowym, wprowadzamy odpowiednie parametry, które pozwalają rozpatrywać zaksięgowane pozycje wierzyciela zgodnie z terminem płatności
  • plik musi mieć odpowiedni format
  • za pomocą jednego kliknięcia, zbiorcza płatność jest automatycznie przesyłana do banku
  • płatności automatyczne przekazywane są do akceptacji upoważnionym do tego osobom
  • przelew jest wysyłany na rachunek wierzyciela

Oczywiście schemat ten przedstawiony jest w sporym uproszczeniu, więc jeśli cały proces jest dla Twojej firmy zbyt skomplikowany, możesz go nam przekazać! Nasi specjaliści z należytą starannością przygotują wszelkie płatności, a także dostosują ofertę do Twoich potrzeb – lub zaproponują własne, sprawdzone rozwiązania (pomoc w wyborze Banku, oprogramowania księgowego itp.).

Największymi zaletami stosowanego przez nas rozwiązania są:

  • zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa transakcji
  • praktycznie całkowite wyeliminowanie ryzyka popełnienia błędów
  • gwarancja szybkich i terminowych transakcji finansowych

Potrzebujesz więcej informacji?

Skontaktuj się z naszym zespołem, aby uzyskać pomoc
Napisz do nas

Przeczytaj case studies klientów, którzy skorzystali z powyższej części naszej oferty:

Duni AB

Duni AB to grupa korporacyjna założona przed prawie 60 latami, mająca siedzibę w Malmö w Szwecji, która projektuje, produkuje i sprzedaje nakrycia stołu. Dostarcza również opakowania i systemy opakowań na rynek dań na wynos.
Czytaj dalej

Duni GmbH

Duni GmbH oraz Duni Logistik GmbH należą do międzynarodowej grupy Duni AB, notowanej na sztokholmskiej giełdzie papierów wartościowych. Poza Duni GmbH, Duni AB posiada pięć innych jednostek produkcyjnych - w Szwecji, Niemczech, Polsce, Nowej Zelandii i Tajlandii.
Czytaj dalej

Haldex Sweden

Haldex to grupa korporacyjna o szwedzkich korzeniach, która działa w osiemnastu krajach w Europie, Azji oraz Ameryce Północnej i Południowej. Haldex koncentruje się na elementach hamulcowych i hydraulicznych, a także innych produktach mających na celu poprawę bezpieczeństwa pojazdów.
Czytaj dalej

Duni Sales Poland

Duni Sales Poland jest częścią Grupy Duni i jedną z trzech polskich firm powstałych w 2006 roku, kiedy Duni Poland została podzielona na Duni Poland, Duni Sales Poland i Duni EFF.
Czytaj dalej

Haldex Poland

Haldex to szwedzka grupa korporacyjna działająca w osiemnastu krajach na czterech kontynentach (Europa, Azja, Ameryka Północna i Południowa). Niniejsze studium przypadku dotyczy ich polskiego podmiotu. Grupa Haldex koncentruje się na dostarczaniu elementów hamulcowych i hydraulicznych do pojazdów w celu poprawy i zwiększenia ich bezpieczeństwa.
Czytaj dalej

Usługi

Skład pozostałych usług

  • Rejestracja faktur
  • Dystrybucja faktur
  • Księgowanie faktur kosztowych
  • Księgowanie faktur zamówieniowych
Dowiedz się więcej o tych usługach
  • Sprawdzanie upomnień
  • Ściąganie brakujących elementów
  • Uzgadnianie sald dla grup kapitałowych
Dowiedz się więcej o tych usługach
  • Zarządzanie systemami obiegu dokumentów
  • Implementacja systemów obiegów dokumentów
Dowiedz się więcej o tych usługach
  • Consulting
  • Praca tymczasowa
Dowiedz się więcej o tych usługach
Łukasz Gauza
Service Manager

Kontakt

Twojej firmie też możemy pomóc!

Czy przetwarzanie Twoich faktur trwa zbyt długo i otrzymujesz wiele upomnień? Czy chcesz usprawnić proces AP/P2P? Czy generuje on więcej kosztów, niż się spodziewałeś? Rozważasz outsourcing?

Formularz kontaktowy

Skontaktuj się z nami, a odpowiemy w ciągu 24h!
Kontakt
Anuluj
Would you like to change the market?
Select area of operation
You will be redirected to another page for the selected market
Polska
Jesteś tutaj
United Kingdom
Go to page