Would you like to change the market?
Select area of operation
You will be redirected to another page for the selected market
FAQ
Would you like to change the market?
Select area of operation
You will be redirected to another page for the selected market
Usługi
  • Więcej o usługach
Branże
Skontaktuj się
Redakcja EFF

Branża e-commerce rozwija się w zawrotnym tempie – szczególnie w Polsce. Od kilku lat obserwujemy rosnące zainteresowanie kupowaniem przez Internet. Już teraz nie musimy fizycznie odwiedzać sklepu, aby zapełnić koszyk i zapłacić za jego zawartość. Oczekiwania rosną tak szybko, jak szybko rodzą się nowe pomysły na rozwój e-commerce. Jak wygląda przyszłość branży?

E-handel dziś

Obecnie wystarczy dostęp do Internetu oraz platformy sprzedażowej; za pośrednictwem sieci klient ogląda i wybiera produkt, a następnie płaci za niego i zamawia z dostawą w wyznaczone miejsce. Wszystko to w kilka chwil dzięki takim rozwiązaniom, jak aplikacje mobilne, zaawansowane modele płatności czy dobrze rozwinięte usługi kurierskie.
Innowacją, z którą mamy do czynienia już teraz, jest też wielokanałowość. Polega ona na umiejętnym łączeniu sprzedaży stacjonarnej i online. Przejście między handlem tradycyjnym a internetowym uczy klientów korzystania z obu ścieżek zakupowych jednocześnie – bez wykluczania jednej z nich.
Jak każda branża, także e-commerce nie lubi stagnacji i wciąż szuka nowych sposobów na rozwój. Nie bez przyczyny wiele słyszy się na temat rozwiązań opartych na najnowszych zdobyczach techniki. Mowa tu choćby o sprytnym wykorzystaniu dronów w dostarczaniu zamówień czy wirtualnej oraz rozszerzonej rzeczywistości.

Jak będzie wyglądać sprzedaż internetowa w przyszłości?

Cyfrowy świat w zasięgu ręki – AR i VR

Firmy działające w branży e-commerce jeszcze bardziej docenią technologię cyfrową. Nie będą ograniczać się wyłącznie do tworzenia aplikacji mobilnych. Przyjdzie czas na odkrycie potencjału, jaki kryje się w AR (rozszerzonej rzeczywistości) i VR (wirtualnej rzeczywistości).
Jak ma się to do sprzedaży internetowej? Konsumenci pragną dziś nie tylko zobaczyć produkt, ale także go poczuć – na przykład przetestować jego działanie. Specjalne aplikacje oparte na technologii AR lub VR umożliwią urządzenie własnego pokoju, przymiarkę ubrań czy wykonanie makijażu. Klient zyska w ten sposób możliwość przekonania się, czy chce zakupić dany produkt, bez odwiedzania stacjonarnego punktu sprzedaży.

Jeszcze szybsza dostawa: drony wkroczą do akcji!

Odpowiedzią na potrzeby konsumentów będzie także jeszcze szybsza dostawa. Mówiąc szybsza mamy tu na myśli realizację usługi nawet w 30, a nawet 15 minut od sfinalizowania transakcji. Żeby było to możliwe, sklepy internetowe zaczną inwestować w tak nowoczesne rozwiązania, jak drony. Testowanie bezzałogowych statków powietrznych odbywa się dziś w wielu miejscach na świecie. Już nie tylko rowery i samochody – drony dostawcze standardem mają stać się w ciągu kilku najbliższych lat.

Zakupy na żywo, czyli live-commerce

Trend doskonale rozwija się w Stanach Zjednoczonych, mamy jednak nadzieję, że świetnie odnajdzie się także na lokalnym podwórku. Mowa o kupowaniu poprzez streaming. Sprzedaż online podczas transmisji na żywo umożliwia nie tylko prezentowanie produktów, ale także nabywanie ich w czasie rzeczywistym. Handel odbywa się za pośrednictwem mediów społecznościowych lub specjalnie przygotowanej do tego platformy w sklepie internetowym. Dla przykładu, butik może zorganizować pokaz mody online, a następnie sprzedać zaprezentowaną w ten sposób odzież.

Płatność online – jak chcemy i kiedy chcemy

Przyszłość handlu internetowego obraca się także wokół sposobów płatności. Już teraz klienci mają możliwość wykonywania szybkich transakcji bezgotówkowych. Nabywanie produktów ma być jednak jeszcze prostsze i szybsze.
Jednym z pomysłów, który prawdopodobnie przypadnie konsumentom do gustu, jest płatność odroczona. Klient otrzyma towar od razu, ale zapłaci za niego zdecydowanie później – na przykład w ciągu kilku tygodni od dokonania zakupu. To sposób na to, aby nie tylko przyciągnąć klienta i wpłynąć na bezpieczeństwo transakcji, ale także znacznie zmniejszyć odsetek porzucanych koszyków zakupowych.

Przyszłość e-commerce

Najważniejszy w sprzedaży zawsze jest konsument i nie ulegnie to zmianie przez najbliższe lata. To do jego potrzeb musimy się dostosować, jeśli chcemy cieszyć się sukcesem w branży e-commerce. Szybko, wygodnie, niedrogo – tak powinien wyglądać handel online. Nie odkładaj planów na później – sklepy internetowe rozwijają się w zawrotnym tempie, a konkurencja nie śpi. Warto śledzić nowinki branżowe, testować innowacyjne rozwiązania technologiczne i poważnie zastanowić się nad rozwojem.

Potrzebujesz pomocy?
Aleksandra Ogińska-Nowak
Sales & Business Development Department Manager
Napisz do mnie
Udostępnij artykuł
Powiązane artykuły
  • Wzrost pensji minimalnej – od 1 lipca 2024

    W obliczu rosnących wymagań ekonomicznych polityka płacowa Rady Ministrów w Polsce przeszła istotne zmiany w 2024 roku, w szczególności w odniesieniu do minimalnego wynagrodzenia. Zmiany te, wprowadzone w dwóch etapach, mają na celu dostosowanie pensji do rosnących

    10 lipca 2024
  • Formularz kontaktowy

    Skontaktuj się z nami, a odpowiemy w ciągu 24h!
    Kontakt
    Anuluj
    Would you like to change the market?
    Select area of operation
    You will be redirected to another page for the selected market
    Polska
    Jesteś tutaj
    United Kingdom
    Go to page