Rozszerzenie swojej działalności o kolejne kraje Europy oraz wejście na nowe platformy marketplace ma ogromne znaczenie dla przedsiębiorców działających w branży e-commerce. Daje im to możliwość skalowania biznesu i jeszcze intensywniejsze zwiększenia konwersji, a tym samym zwiększenia sprzedaży i rozpoznawalności marki.
Kaufland Marketplace
Dobrą informacją dla wszystkich przedsiębiorców sprzedających online, jest wiadomość, iż platforma Kaufland Marketplace, po skutecznym wejściu na rynek czeski i słowacki, postanowiła uruchomić dedykowane platformy w Polsce i Austrii w 2024 roku. Z pewnością stworzy to jeszcze większą szansę na ekspansję na pięć już dostępnych rynków naraz (PAN UE-5) oraz na dostęp do ponad 80 milionów klientów online za pośrednictwem Kaufland Global Marketplace. Dla przedsiębiorców oznacza to jedno – możliwość zwiększenia sprzedaży i wzrostu obrotów, co przekłada się na bezpośredni rozwój ich działalności.
Rozszerzając naszą obecność w Polsce i Austrii, otwieramy nowe możliwości dla sprzedawców, pozwalając im dotrzeć do milionów klientów. Kaufland Global Marketplace to sprawdzone narzędzie, które umożliwia szybką i prostą sprzedaż produktów online w wielu krajach jednocześnie.
Gerald Schönbucher, szef E-commerce w Kaufland Global Marketplace
Wejście Kaufland Marketplace do Czechach i na Słowacji zostało bardzo dobrze odebrane przez branżę e-commercową. Lokalne platformy zakupowe Kaufland należą do największych serwisów handlowych online w tych krajach. Liczba produktów oferowanych na platformach znacząco wzrosła od momentu ich uruchomienia. W Czechach Kaufland Marketplace odnotował 5 milionów odwiedzin miesięcznie, a na Słowacji liczba zarejestrowanych sprzedawców i dostępnych produktów wzrosła dynamicznie. Czy to success story zostanie powtórzone nad Wisłą? Wszystko wskazuję, że tak, gdyż Kaufland, wchodząc na rynek Polski oferuje polskim przedsiębiorcą szereg ułatwień i usług wspierających rozwój handlu online. Przykładami mogą być chociażby magazynowanie (Fulfilment by Kaufland [FBK]), obsługa płatności w lokalnej walucie (local currency payment processing) czy też obsługa zwrotów (returns handling), co jeszcze bardziej zachęca do korzystania z tej platformy i niweluje bariery wejścia.

Przedsiębiorcy online już teraz mogą rozpocząć proces rejestracyjny na nowych platformach handlowych, a wymagania są dość proste. Od sprzedawców online, celem wejścia na tę platformę, oczekiwane jest, aby:
- Prowadzili działalność gospodarczą i byli responsywni,
- W ich ofercie nie znajdują się produkty zakazane lub wykluczone ze sprzedaży, zgodnie z wymogami Kaufland,
- Wszystkie sprzedawane produkty posiadają nadane nr EAN przydzielone przez producenta lub GS1,
- Posiadali rejestrację w rejestrze opakowań LUCID i umowę licencyjną w systemie dualnym,
- Posiadali nr VAT w kraju siedziby działalności i korzystali z procedury VAT OSS lub byli zarejestrowani do VAT bezpośrednio we wszystkich krajach, gdzie dokonują sprzedaży detalicznej.
Zacznij już dziś sprzedawać na Kaufland! Formalności podatkowe zostaw nam.
Ostatni wymóg Kaufland ma kluczowe znaczenie, ponieważ jako Duni EFF dysponujemy bogatym doświadczeniem i sprawdzonymi praktykami, które pozwalają nam skutecznie wspierać polskich przedsiębiorców w procesie wdrożenia. Jako aktywni uczestnicy rynku przez niemal 20 lat, oferujemy bezproblemową rejestrację do VAT we wszystkich krajach, gdzie działa Kaufland, oraz szybką rejestrację do VAT OSS dla polskich i niemieckich przedsiębiorców.
Dzięki nam ten proces staje się szybki i efektywny, pozwalając przedsiębiorcom skupić się na tym, co robią najlepiej – na rozwoju swojego biznesu. Niebagatelną rolą w naszym wsparciu odgrywa fakt, że mieścimy się w Poznaniu, dlatego obsługa klienta odbywa się w języku polskim, jednakże fakt, iż nasi pracownicy mówią łącznie ponad 14 językami europejskimi powoduje, iż nie mamy żadnego problemu z kontaktem z lokalnymi organami podatkowymi w sprawach naszych klientów w lokalnych językach urzędowych.











